Zakres wykonywanych zadań:
1. naliczanie wynagrodzenia pracowników, sporządzanie w określonym terminie listy płac oraz dokonywanie potrąceń na podstawie tytułów wykonawczych (zajęć sądowych i administracyjnych) oraz pozostałych potrąceń,
2. naliczanie innych świadczeń pieniężnych tj. odpraw emerytalnych i rentowych, nagród jubileuszowych, ekwiwalentu za niewykorzystany urlop,
3. sporządzanie dodatkowych list płac - wypłat dla świadczeń z ZFŚS (zapomogi, wczasy pod gruszą),
4. sprawdzanie i korygowanie na bieżąco naliczeń płacowych, podatkowych i ZUS dokonywanych w oparciu o program komputerowy,
5. naliczanie umów zleceń,
6. terminowe sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS, rocznych deklaracji IWA, sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń pracowników i członków rodzin oraz przesyłanie ich do ZUS za pomocą programu Płatnik,
7. sporządzanie pracownikom Informacji rocznej dla osób ubezpieczonych IM/IR,
8. naliczanie wynagrodzeń za czas choroby oraz zasiłków z ubezpieczenia społecznego i wypadkowego,
9. sporządzanie do ZUS-u informacji o zarobkach emerytów zgodnie z obowiązującym terminem,
10. sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracowników do ZUS-u na druku ERP-7,
11. wystawianie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń na wniosek pracownika,
12. obsługa portalu PUE ZUS, GUS, PPK,
13. sporządzanie zaświadczeń do ZUS-u na druku Z-3 i przesyłanie za pomocą portalu PUE ZUS,
14. sporządzanie sprawozdań GUS: Z-03, Z-06 (z zakresu wynagrodzeń),
15. sporządzanie i przesyłanie deklaracji rozliczeniowych za pomocą portalu PPK,
16. obliczanie i pobieranie podatków dochodowych od osób fizycznych oraz terminowe przekazywanie organowi podatkowemu pobranych kwot,
17. sporządzanie rocznych rozliczeń podatkowych dla pracowników (PIT-11) oraz deklaracji PIT-4R za pomocą aplikacji e-Deklaracje,
18. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym:
- wysokości wykazanej premii przez kierowników Oddziałów dla podległego personelu,
- pozostałych dokumentów stanowiących podstawę dokonywanej wypłaty,
19. wykonywanie prac na zlecenie bezpośredniego przełożonego,
20. zapoznawanie się na bieżąco z publikowanymi przepisami,
21. sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej wyżej wymienionego zakresu czynności.
Warunki pracy:
1. Pełny wymiar czasu pracy.
2. Miejsce pracy Żłobek Miejski, Katowice, ul. Sokolska 26, budynek dwupiętrowy, bez windy.
3. Praca przy stanowisku komputerowym z wykorzystaniem technologii informatycznych, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności oraz kontaktów osobistych, telefonicznych, drogą elektroniczną.
Godziny pracy: 7:30-15:30.
StPr/25/1033
data rozpoczęcia pracy od 07.07.2025
wynagrodzenie od od 5 900 PLN