Informacje o wynikach CKE opublikowała na swojej stronie o godz. 9.
Uczniowie VIII klas szkół podstawowych musieli przystąpić do trzech pisemnych egzaminów: z języka polskiego, matematyki i języka obcego. Podobnie jak w latach ubiegłych, najczęściej wybieranym językiem obcym był angielski (wybrało go 97,3 proc.).
Za rozwiązanie zadań z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści uzyskali średnio: z języka angielskiego - 70 proc. punktów, niemieckiego - 61 proc., rosyjskiego - 65 proc., francuskiego - 87 proc., hiszpańskiego - 67 proc., a z włoskiego - 60 proc.
Dyrektor CKE Robert Zakrzewski ocenił, że są to "bardzo dobre wyniki". Poinformował, że w tym roku najwyższe wyniki, tj. od 90 proc. do 100 proc. uzyskało - z języka polskiego - ponad 15 tys. uczniów. Z matematyki - prawie 47 tys., a z j. angielskiego - 127 tys. uczniów.
Jak dodał, najlepsze wyniki ze wszystkich egzaminów (od 90 proc. do 100 proc.) uzyskały 8 tys. 252 osoby, czyli 2,5 proc. zdających.
CKE zaznaczyła we wstępnej informacji o wynikach, że nie uwzględniono w nich wyników ósmoklasistów, którzy zdawali egzamin w terminie dodatkowym w dniach 10-12 czerwca.
Egzamin ósmoklasisty w terminie głównym przeprowadzono 13-15 maja. Przystąpiło do niego ok. 362 tys. 200 zdających spośród 374 tys. 201 uczniów VIII klasy szkoły podstawowej (ok. 97 proc.), w tym ok. 13 tys. uczniów będących obywatelami Ukrainy. W tym roku uczniowie z Ukrainy byli zwolnieni z obowiązku przystąpienia do egzaminu z języka polskiego mocą ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy. Jeśli jednak zadeklarowali, że chcą go napisać, mogli to zrobić.
Zadania w arkuszach sprawdzały, w jakim stopniu ósmoklasiści opanowali wymagania ogólne i szczegółowe określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
Jak podała CKE, na egzaminie z języka polskiego uczniowie najlepiej poradzili sobie z zadaniem, które sprawdzało umiejętność rozpoznawania w wypowiedziach związków frazeologicznych, rozumienia ich znaczenia oraz poprawnego stosowania ich w wypowiedzi. Z kolei największą trudność sprawiło zadanie z zakresu kształcenia językowego, które sprawdzało umiejętność poprawnego używania znaków interpunkcyjnych.
W matematyce zdający najlepiej poradzili sobie z zadaniem sprawdzającym umiejętność obliczania czasu przy danej drodze i prędkości. Najtrudniejsze okazało się z kolei zadanie z geometrii płaskiej, którego rozwiązanie wymagało umiejętności obliczania pola wielokąta metodą podziału na mniejsze wielokąty lub uzupełnianie do większych wielokątów.
Jeśli chodzi o język obcy nowożytny, ci uczniowie, którzy wybrali angielski, uzyskali najwyższy średni wynik za rozwiązanie zadania zamkniętego sprawdzającego rozumienie tekstów pisanych. Największą trudność sprawiło im zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.
Arkusz standardowy z języka polskiego zawierał 19 zadań. Za ich poprawne rozwiązanie można było uzyskać maksymalnie 45 punktów, w tym 11 punktów za rozwiązanie zadań zamkniętych i 34 punkty za rozwiązanie zadań otwartych. Arkusz składał się z dwóch części. Pierwsza zawierała 18 zadań zorganizowanych wokół dwóch tekstów zamieszczonych w arkuszu: tekstu literackiego (fragmentu "Chłopców z Placu Broni" Ferenca Molnára) oraz nieliterackiego (fragmentu tekstu "Czyim jesteś przyjacielem?" Anny Vivarelli). Zadania wymagały od ucznia znajomości tematyki, problematyki i treści wybranych lektur obowiązkowych, udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące treści tekstów zawartych w arkuszu egzaminacyjnym, interpretacji tekstu kultury (kart do gry) oraz napisania ogłoszenia.
Arkusz standardowy z języka obcego zawierał 46 zadań, zgrupowanych w 14 wiązek. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 55 punktów, w tym 34 punkty za rozwiązanie zadań zamkniętych (zadania wyboru wielokrotnego, zadania na dobieranie) oraz 21 punktów za rozwiązanie zadań otwartych. Te wymagały od ósmoklasistów samodzielnego sformułowania odpowiedzi oraz zredagowania krótkiego tekstu użytkowego (e-maila).
W drugiej części arkusza uczeń wybierał jeden z dwóch tematów wypracowania: wypowiedź o charakterze argumentacyjnym - przemówienie - albo wypowiedź o charakterze twórczym - opowiadanie.
Arkusz standardowy z matematyki zawierał 21 zadań, w tym 15 zadań zamkniętych (zadania wyboru wielokrotnego, zadania prawda-fałsz i zadania na dobieranie) i 6 otwartych. Za poprawne rozwiązanie wszystkich zadań można było uzyskać maksymalnie 30 punktów. Zadania obejmowały wymagania egzaminacyjne z zakresu m.in. arytmetyki, algebry i geometrii. Wymagały uważnej analizy treści i elementów graficznych, a w przypadku zadań otwartych dodatkowo zaplanowania i zapisania kolejnych etapów rozwiązania oraz podania wyniku lub sformułowania odpowiedzi.
Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Dla tych uczniów, którzy z powodów zdrowotnych lub losowych nie mogli przystąpić do egzaminu w maju, przeprowadzono w sesję w terminie dodatkowym w dniach 10-12 czerwca.
Wynik egzaminu wpływa na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadpodstawowej. Połowa wszystkich punktów do zdobycia - to właśnie punkty za egzamin. Druga połowa to punkty za oceny na świadectwie szkolnym i inne osiągnięcia ucznia.
W piątek od godz. 8.30 absolwenci klas VIII szkół podstawowych mogą poznać swoje indywidualne wyniki za pośrednictwem aplikacji ZIU (https://ziu.gov.pl/).
W piątek otrzymają też w szkołach zaświadczenia o wynikach. Na zaświadczeniu jest podany wynik procentowy ucznia oraz wynik na skali centylowej dla każdego przedmiotu egzaminacyjnego. Dzięki temu uczeń dowie się, jaki odsetek uczniów w kraju uzyskał taki sam, niższy lub wyższy wynik z danego przedmiotu.
W ubiegłym roku ósmoklasiści za rozwiązanie zadań z języka polskiego uzyskali średnio 61 proc. punktów możliwych do otrzymania, a z matematyki - 52 proc. Średni wynik uzyskany przez nich z egzaminu z angielskiego wyniósł 66 proc. punktów, z niemieckiego - 53 proc., z rosyjskiego - 79 proc., z francuskiego - 88 proc., z hiszpańskiego - 72 proc. i z włoskiego - 47 proc. (PAP)
pak/ mark/ aba/ lm/
Warszawa: po raz trzeci rusza akcja "ZOOstaw, NIE
To jest super akcja!!!
Wink
07:29, 2025-04-09
Kępno: zderzenie samochodu z pociągiem na przejeździe;
Proszę rodziny zmarłych o kontakt, przekażę przydatne informacje, Dominik tel. 664 694 990
Dominik
14:22, 2024-09-06
Myślenie zwykle „boli”
Okazją do rozwijania swoich zdolności kognitywnych może być uczestnictwo w szkoleniach informatycznych. Szkolenia w itschool.pl mogą być okazją do tego aby przygotować swój mózg na trudniejsze wyzwania w przyszłości.
Dagonen
18:47, 2024-09-03
15 mln zł na programy edukacyjne w ramach wychowania pa
Watch movies from the guy's perspective to feel just like you're right in the middle of the action and get a good view! You will discover big booties in pretty much any other category it is possible to think of! Whether you're into curvy teens, sexy MILFs, or thick Asians, they all have a spot here. Check out the bouncing, backshots, and incredible action in group sex, gangbangs, anal, one-on-one, and much more. https://fans-hubfthu146925.blogdon.net/how-to-draw-nudes-are-you-ready-for-a-great-factor-44762493
aneta buena nude
00:23, 2024-08-21
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz