W ocenie autorów raportu wyniki mogą świadczyć zarówno o poprawie kondycji finansowej społeczeństwa, jak i o upowszechnieniu się narzędzi promocyjnych, w tym aplikacji zakupowych.
W maju rok do roku wzrosła liczba wizyt we wszystkich badanych formatach sklepów spożywczych - wynika z raportu Proxi.cloud i UCE Research. Najbardziej zyskały sieci małych sklepów osiedlowych i hipermarkety - odpowiednio 8,2 i 8,1 proc., a najmniej dyskonty i supermarkety - 4,7 i 2,7 proc.
"Zwiększenie ruchu rdr. we wszystkich formatach mówi o zmieniających się nawykach zakupowych klientów. Coraz częściej, zamiast robić duże zakupy raz na tydzień, konsumenci zwiększają częstotliwość mniejszych zakupów, a także łączą kanały zakupowe, wybierając dany format w zależności od aktualnej potrzeby" - wskazała Weronika Piekarska z Proxi.cloud.
Największy wzrost liczby wizyt dotyczy sklepów convenience (małych placówek osiedlowych)- 8,2 proc. i hipermarketów - 8,1 proc. "Coraz bardziej liczy się elastyczność formatu. Konsument chce kupować tam, gdzie jest mu w danym momencie najwygodniej, zwłaszcza że atrakcyjnymi ofertami starają się go przyciągnąć nie tylko dyskonty, ale i pozostałe formaty" - dodała ekspertka.
Inaczej wygląda sytuacja dotycząca zmiany liczby wizyt miesiąc do miesiąca. W maju wzrosty odnotowały placówki typu convenience - 2,7 proc., a także supermarkety - 1,2 proc. Spadki zaliczyły natomiast hipermarkety oraz dyskonty, odpowiednio o 4,3 i 1,5 proc. "Na wyniki hipermarketów i dyskontów w ujęciu miesięcznym mogły wpłynąć większe zakupy robione w drugiej połowie kwietnia przed Wielkanocą i majówką. Występowanie dłuższych okresów wolnych od pracy sprzyja robieniu większych zakupów m.in. w hipermarketach" - stwierdził Mateusz Nowak z Proxi.cloud.
Weronika Piekarska zauważyła z kolei, że największy wzrost liczby wizyt miesiąc do miesiąca uzyskany w maju przez sklepy convenience wynika z pierwszych w tym roku ciepłych weekendów, wypadów za miasto i aktywności na świeżym powietrzu, co sprawia, że ten format idealnie wpisuje się w potrzeby klientów. "Klienci cenią go za bliskość i możliwość szybkiego uzupełnienia drobnych zakupów, np. przekąsek, napojów czy produktów na grilla" - zauważyła ekspertka.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę technologiczną Proxi.cloud we współpracy z platformą analityczno-badawczą UCE Research w 25 sieciach dyskontów spożywczych, supermarketów, hipermarketów i sieci typu convenience. Wielkość próby wyniosła ponad 1,4 mln konsumentów. W sumie obserwowano 42,6 tys. placówek.
Dane zostały zgromadzone poprzez sieć aplikacji mobilnych wykorzystujących autorską technologię opartą o geofencing - metodę identyfikacji wejść i wyjść z wyznaczonych stref, wykorzystującą usługi lokalizacji urządzeń mobilnych. (PAP)
gkc/ malk/
Warszawa: po raz trzeci rusza akcja "ZOOstaw, NIE
To jest super akcja!!!
Wink
07:29, 2025-04-09
Kępno: zderzenie samochodu z pociągiem na przejeździe;
Proszę rodziny zmarłych o kontakt, przekażę przydatne informacje, Dominik tel. 664 694 990
Dominik
14:22, 2024-09-06
Myślenie zwykle „boli”
Okazją do rozwijania swoich zdolności kognitywnych może być uczestnictwo w szkoleniach informatycznych. Szkolenia w itschool.pl mogą być okazją do tego aby przygotować swój mózg na trudniejsze wyzwania w przyszłości.
Dagonen
18:47, 2024-09-03
15 mln zł na programy edukacyjne w ramach wychowania pa
Watch movies from the guy's perspective to feel just like you're right in the middle of the action and get a good view! You will discover big booties in pretty much any other category it is possible to think of! Whether you're into curvy teens, sexy MILFs, or thick Asians, they all have a spot here. Check out the bouncing, backshots, and incredible action in group sex, gangbangs, anal, one-on-one, and much more. https://fans-hubfthu146925.blogdon.net/how-to-draw-nudes-are-you-ready-for-a-great-factor-44762493
aneta buena nude
00:23, 2024-08-21
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz