Zamknij

Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do bardziej ekologicznego auta

16:40, 07.05.2025 Aktualizacja: 16:47, 07.05.2025
Skomentuj PAP PAP

Zgodnie z wynikami badania Santander Consumer Multirent, 9 proc. badanych Polaków uznaje ekologiczność samochodu za kluczowy czynnik, a dla 29 proc. jest to ważny element decyzyjny. Dla 38 proc. respondentów ma to z kolei średnie znaczenie, a dla 20 proc. badanych jest to czynnik o małym znaczeniu. 4 proc. badanych nie miało jednoznacznej opinii na ten temat.

Ponad połowa badanych Polaków przy zakupie auta nie byłaby skłonna zapłacić więcej za bardziej ekologiczny pojazd - wynika z badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Multirent. Jednak ponad jedna trzecia badanych deklaruje, że byłaby w stanie zapłacić więcej.

Autorzy badania podkreślili, że pod względem płci mężczyźni przywiązują do tego aspektu znacznie mniejszą wagę niż kobiety - blisko jedna czwarta z nich 24 proc. zadeklarowała, że fakt iż pojazd jest ekologiczny nie jest dla nich istotny, podczas gdy wśród kobiet odsetek ten wyniósł 14 proc.

Badanie wykazało również, że ponad połowa uczestników badania (56 proc.), nie byłaby skłonna zapłacić więcej za pojazd, nawet jeśli miałby posiadać innowacje, które są postrzegane jako bardziej ekologiczne. Jednak - ponad jedna trzecia (34 proc.) stwierdziła - że jest gotowa zapłacić więcej, jeżeli mają pewność, że auto jest bardziej sprzyjające środowisku. Pozostałe 10 proc. nie miało jednoznacznie wyrobionej opinii na ten temat.

"Zakup auta to duża inwestycja, a cena pojazdów z ekologicznymi rozwiązaniami może stanowić istotne kryterium wyboru dla części społeczeństwa. Taką tendencję widać chociażby w odpowiedziach uczestników badania względem ich wieku. Młodsi respondenci (18-29 lat), którzy dopiero co wchodzą na rynek pracy i prawdopodobnie nie mają ustabilizowanej sytuacji finansowej, w mniejszym stopniu (30 proc.) wskazują na aspekt ekologiczny, jako ten, który ma dla nich duże znaczenie. Z kolei wśród starszych respondentów w wieku 60+ odsetek ten wzrósł do aż 52 proc" - podkreślił, cytowany w informacji, członek zarządu z Santander Consumer Multirent Piotr Półtorzycki.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Multirent przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 24.01-03.02.2025 r. na osobach dorosłych, które posiadają samochód. Zrealizowano je metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Próba n=1000. (PAP)

fos/ drag/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%